söndag 4 november 2007

Världen är inte tillräcklig...

Ja det bidde ingen sjöhäxa igår kväll. Efter lite övervägande så tog jag ett lite lättare alternativ och försökte imitera Elektra King istället, den första kvinnliga bondbruden ("The world is not enough"). Det blev guldklänning med ett överflöd av guldsmycken samt inte minst ett total makeover av mitt hår. Brunfärgat och tillplattat... Och ja just det, får inte ta och glömma mitt skjutvapen som diskret gömdes på låret med hjälp av ett guldfärgat glittrande band... (hade varit kanon om jag hade illustera detta med en bild men tyvärr finns ingen sådan. Inte i min kamera iaf...).

Festen var riktigt rolig och bland gästerna fanns allt från bröderna Dalton, Screem (x2), Bonnie o Clyde, Cruella de Ville (x2) och Narnia häxan (med flera). De hade dessutom ambitiöst anordnat en turnering där vi indelade i fyra lag skulle avverka grenar som "gissa skurken" (fick höra ett litet ljudklipp från en film), frågesport, boxning (Nintendo Wii, jag vann min match) och singstar. Senare på kvällen mötte jag och Jonas upp andra delen av kollektivet, plus några till, på en trevligt ställe inne i stan, Invito.

Japp, på fredagkvällen var jag på middag och mingelfest och innan dess har jag tidigare i veckan varit på en första anställningsintervju på gymmet Tenton (cykelinstruktör). Skall bara fixa en "provuppcykling" också... :) Men det var nog allt.

Eftersom det var alla helgons dag igår tände jag dessutom följande sju små ljus i mina tankar:

Ett för mormor, ett för morfar, ett för farfar, ett för min kusin, ett för min fd häst Zeppelin, ett för vår hund Chili, och ett gemensamt ljus för våra tidigare katter, marsvin och kaninen.

Saknar dem allihopa.

Inga kommentarer: